Ο Προσεκτικός Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μετάβασης στο Δημοτικό, Αποτελεί Πρωταρχική Μέριμνα
Η έναρξη φοίτησης στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μετάβαση καθοριστική για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Είναι περίοδος σημαντικών αλλαγών που προκαλεί άγχος και συγκινήσεις. Τα παιδιά και οι οικογένειες προσαρμόζονται σε νέους ρόλους και προσδοκίες και βιώνουν καινούριες σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.
Για την προστασία και υποστήριξη του παιδιού είναι απαραίτητη η εκτίμηση της σχολικής του ετοιμότητας. Για να εκτιμήσουμε τη σχολική ετοιμότητα ενός παιδιού πρέπει να συνυπολογίσουμε πολλούς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την ψυχοσυναισθηματική, ψυχοκινητική και γλωσσική του ανάπτυξη, την οπτική αντίληψη και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, το χωροχρονικό προσανατολισμό, την αδρή και λεπτή του κινητικότητα, την προσοχή και τη μνήμη, την έκφραση και την κατανόηση, την ανάπτυξη της κριτικής και αφηρημένης σκέψης, τις γραφοκινητικές δεξιότητες και τις γνωστικές και αντιληπτικές δυνατότητες.
Στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ο προσεκτικός σχεδιασμός προγραμμάτων μετάβασης αποτελεί πρωταρχική μέριμνα. Η διαχείριση των μικρών μαθητών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων μετάβασης, γίνεται με ιδιαίτερη ευαισθησία κι επιμέλεια ώστε τα νήπια να αποκτήσουν αυτοαντίληψη, να αναπτύξουν θετική αυτοεκτίμηση και να εδραιώσουν γόνιμες κοινωνικές και συναισθηματικές σχέσεις σε ένα άρτιο περιβάλλον μάθησης και γνώσης.
Δραστηριότητες στη γωνιά γραφής κι ανάγνωσης, παιχνίδια με αριθμούς, γράμματα και λέξεις, δράσεις φιλαναγνωσίας και διάφορα βιβλία που επεξεργάζονται τα παιδιά συμβάλλουν στη κατάκτηση της γραφικής και αναγνωστικής ωριμότητας κι έχουν ως στόχο τη σχολική ετοιμότητα των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο.
Επίσης, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό υλοποιούνται συζητήσεις για το πρόγραμμα του Δημοτικού κι επίσκεψη των νηπίων στην τάξη της Α’ Δημοτικού.
Δείτε Επίσης:
Έχετε απορίες; Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε τη:
Φόρμα Επικοινωνίας μας